Загрязнение атмосферы выхлопными газами

0
281

Загрязнение атмосферы выхлопными газами

Десять років тому [коли кількість автомобілів в Запоріжжі було менше, ніж зараз] фахівці кафедри транспортних технологій ЗНТУ спільно з вченими Інституту гігієни медичної екології ім. Марзєєва провели в нашому місті дослідження з визначення обсягів та складу викидів від автотранспорту. За словами доцента кафедри Володимира Юдіна, який зі своїми студентами безпосередньо брав участь в зборі інформації, вони вели відеоспостереження на дорожніх перехрестях, а потім обробляли відеозапису на комп’ютері, ранжирували автомобілі за типом двигунів і т.п. В результаті отриманих даних прийшли до висновку, що як мінімум на десяти найбільш жвавих перехрестях викиди автотранспорту в години пік досягали 62-65 відсотків від загального фону всіх шкідливих викидів. В «чорний список» потрапили перехрестя на перетин вулиці Української та проспекту Соборної; вулиці Плотинної і бульвару Вінтера; проспектів Металургів і Соборної; вулиць Тюленіна і Перемоги; Радгоспної і Культурної; Уральської і Чарівній; коло на вулиці Іванової та ін. Після закінчення досліджень вчені розробили перелік рекомендацій про те, як зменшити концентрацію автовибросов в найбільш проблемних зонах. Однак більша частина з них залишилася невиконаною.

— За останні роки ситуація не тільки не покращилася, а значно погіршилася, — каже Володимир Юдін. — Раніше ми досить щільно співпрацювали з ДАІ. На виїзді із Запоріжжя було п’ять стаціонарних екологічних постів, де перевіряли ступінь токсичності Автовихлоп. У самому місті теж вибірково проводили таку перевірку — у Державтоінспекції для цього була необхідна апаратура і пересувна лабораторія. Але до 2010 року ця робота практично зійшла НЕ немає. Незабаром для більшості авто взагалі скасували обов’язковий техогляд, потім і ДАІ розформували. У Запоріжжі налічується понад 300 тисяч автомобілів, як мінімум 200 тисяч щодня виїжджають на вулиці міста. Проте, транспортної екологією сьогодні ніхто не займається і токсичність автовибросов ніхто не контролює. У тому числі і створені замість автоінспекції нові служби. В патрульної поліції мені сказали, що питання транспортної екології — не їхня компетенція. Для такої роботи у них немає ні фахівців, ні устаткування. Те ж я почув і в Запорізькому управлінні «Укртрансбезпека». Хоча рік тому, коли ця структура тільки створювалася, в її обов’язки, поряд з іншими, був включений і контроль за технічним станом автотранспорту, складовою частиною якого є дотримання норм токсичності викидів. Але керівник теруправління «Укртранспезпека» пояснив, що на всю область у них лише шість лінійних працівників, і займатися перевіркою автовибросов просто нікому. Та й завдання такі передніми не ставили.

— А до міської влади ви зверталися?

— Звертався. Більш того, я входжу до складу робочої групи, створеної при депутатської комісії з екології з метою підготовки пропозицій для внесення змін до природоохоронне законодавство і міські екологічні програми. Однак з 30-ти членів групи я один є фахівцем в галузі транспортної екології, інші займаються питаннями промислової екології. Так що самі розумієте … Свої пропозиції щодо зниження обсягів шкідливих викидів автотранспорту [головні з них стосуються відновлення контролю за рівнем токсичності викидів] я також передав безпосередньо главі депутатської комісії Олексію Басову.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here