Шкода вихлопних газів, що робити?

0
332

Вред выхлопных газов в Україні!

Екологи в першу чергу пропонують збільшувати роль електротранспорту, відмовляючись поступово від бензинових і дизельних авто.

В ідеалі, транспорт буде повністю електрифіковано, а вся енергосистема з часом перейде на екологічно чисті джерела енергії. А великогабаритні транспортні засоби, такі як автобуси, сміттєвози та напівпричепи вантажних автомобілів, перейдуть на більш екологічне паливо: газ і водень.

Як приклад приведу улюблений багатьма Париж. Сьогодні 60% парижан вже відмовилися від особистих автомобілів. До 2020 року в Парижі планують повністю заборонити дизельні автомобілі. Зараз всім, хто згоден замінити свій авто на електромобіль, пропонують суттєві компенсації. Також є програми зі стимулювання придбання велосипедів і електробайк. Для провезення вантажів все частіше використовують електричні фургони. Поширений прокат електромобілів.

Франція взагалі планує заборонити всі бензинові і дизельні транспортні засоби до 2040 року. Норвегія і Нідерланди розглядають можливість повної заборони на продаж авто з двигунами внутрішнього згоряння з 2025 року, а Німеччина з 2030 року.

І це реально для них: в червні 2017 року електромобілі зайняли 27% норвезького ринку. В Україні частка машин з нульовими викидами — всього 2%.

В Україні ж електомобілі залишаються розкішшю. Для порівняння: якщо за 5 місяців 2017 року в нас куплено 7 TESLA Model S, то в Норвегії — лише за червень 609 кросоверів Tesla Model X.

Міністр екології України пропонує повернути екологічний податок на транспорт, який в країні скасований. Також йдеться про те, щоб істотно підвищити податки на старий автотранспорт старше 20 років, який дуже небезпечний для навколишнього середовища.

Найреальніший для України шлях зменшення викидів від автотранспорту — це розвивати громадський електротранспорт. Павло Панасенко через петицію пропонував купувати для міста електробуси і розвивати інфраструктуру для них, але потрібної кількості голосів вона не набрала. Еколог каже про можливість реконструювати тролейбуси в електробуси як більш маневрений і екологічний транспорт. Вантажний транспорт, фури, без сумніву, треба виводити за місто. Також потрібна міська програма з розвитку велоруху в Запоріжжі.

Нарешті, найважливіше: автомобілів вже багато — і менше стане не скоро, вже зараз необхідно мінімізувати наноситься ними шкоду.

«Кількість зелених насаджень у Запоріжжі не досягають навіть 40% від нормативного, і з огляду на критичний екологічний стан через забруднення міста заводськими викидами і кількості вихлопних газів, необхідно в рази підвищувати кількість дерев і газонів для очищення повітря від токсичного пилу і газів», — розумно пропонує Панасенко.

Добре б ввести правило: «Купив автомобіль — посади 50 дерев». А поки пішоходам краще намагатися не гуляти вздовж шосе і трас. А тим, хто поряд живе, можна тільки поспівчувати і порекомендувати не відкривати вікна, що виходять на дорогу.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here